Strona główna

O szkole

Dla Rodzica

Dla Ucznia

Dla Nauczyciela

Nabór 2024/2025

RODO

BIP

Nauka zdalna

EPUAP

FB - PSP7

Dostępna Szkoła

Jadłospis

FB - Biblioteka Szkolna

Klub Szkół

Aktywna tablica

Laboratoria Przyszłości

Szkoła Promująca Zdrowie

Doradztwo zawodowe

Skontaktuj się z nami

Publiczna Szkoła Podstawowa

z Oddziałami Integracyjnymi nr 7

im. Mikołaja Kopernika 

ul. Okulickiego 14
37-450 Stalowa Wola


+48 15 842 04 88

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


NIP: 8651427241
REGON: 000837465 
KRS: 0000145905

Nr konta bankowego do wpłat za obiady, duplikaty:

80 1020 4913 0000 9802 0117 6981

Nr konta Rada Rodziców:

53 9430 0006 0000 1469 2000 0001

 

Plan lekcji

E-dziennik

Logowanie Office

Logowanie do Chmury Microsoft Office (365):

http://portal.office.com

Mam problem z MS Teams (zobacz pomoc)

Zdjęcia

photo gallery

Otwórz menu

Zapraszamy do zapoznania się z nimi poniżej:

20XII2022 Świetliczaki z klas trzecich na zajęciach z orientacji zawodowej

Dnia 20 grudnia 2022 roku odbyły się zajęcia warsztatowe dla uczniów klas trzecich uczęszczających na zajęcia do świetlicy szkolnej. Celem spotkania było zapoznanie uczniów z różnorodnością zawodów na rynku pracy, rozwijanie pozytywnej i proaktywnej postawy wobec pracy i edukacji, stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających poznawaniu i rozwijaniu zainteresowań oraz pasji. W rozmowie uczniowie omawiali swoje zainteresowania i określali, w jaki sposób mogą je rozwijać; podawali przykłady swoich mocnych stron w różnych obszarach i przykłady różnorodnych zainteresowań ludzi. Podawali nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w bliższym i dalszym otoczeniu oraz opisywali podstawową specyfikę pracy w wybranych zawodach, zwłaszcza tych ludzi, którzy pełnią służbę podczas dni wolnych od pracy. Opisywali, czym jest praca i omawiali jej znaczenie w życiu człowieka na wybranych przykładach. Uczniowie wysnuli wniosek uzasadniający potrzebę uczenia się i zdobywania nowych umiejętności. Opowiadali, kim chcieliby zostać i co chcieliby robić w przyszłości. W części warsztatowej zaplanowali swoje działania i działania grupy, wskazując na podstawowe czynności i zadania niezbędne do realizacji celu, jakim było wykonanie drzewka świątecznego i bombek z nazwami zawodów ludzi, którzy pracują w Święta Bożego Narodzenia. Krótki film o zawodach ze strony ORE dopełniły tematykę zajęć. Działania o charakterze wychowawczym z orientacji zawodowej przygotowują uczniów do świadomego planowania kariery i podjęcia roli zawodowej.

Szkolny doradca zawodowy
Renata Czernecka-Skrok

30XI2022 Klasa VIIIa,f,h na spotkaniu w Zespole Szkół nr 3 im. Króla Jana III Sobieskiego


Dnia 30 listopada 2022 r. w Zespole Szkół nr 3 im. Króla Jana III Sobieskiego w Stalowej Woli zorganizowano "andrzejkowy dzień otwarty". Celem było poznanie historii szkoły, poznanie oferty edukacyjnej szkoły i udział w warsztatach andrzejkowych. Uczniowie uczęszczający na co dzień do tej placówki odpowiadali na pytania odwiedzających ósmoklasistów i rozwiewali wszelkie wątpliwości dotyczące rekrutacji i wyboru kierunku kształcenia. Dodatkowo można było zapoznać się z bazą edukacyjną szkoły. Podczas andrzejkowych warsztatów uczniowie poznali i utrwalili popularne andrzejkowe obrzędy. Każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie.
Urszula Szkutnik, Barbara Kuziora, Katarzyna Mrowiec

15XII2022 Spotkanie klasy IIa z florystką w Warsztacie Renee

Dnia 15 grudnia 2022r. klasa integracyjna II a odwiedziła Warsztat Florystyczny Renee przy ulicy KEN 12. Celem wizyty było spotkanie z florystką, zapoznanie się z jej pracą, wspólne wykonanie bożonarodzeniowej choinki, ozdobienie jej światełkami i suszonymi owocami. Pani florystka bardzo ciekawie opowiadała o swojej pracy, a dzieci podziwiały jej kreatywne dekoracje świąteczne wykonane z naturalnych materiałów. Zainspirowane nimi dzieci wykonały choinki ze świeżych gałązek sosny, jodły, świerku, tui, ozdobiły mchem, suszonymi plastrami jabłek, pomarańczy, orzechami, szyszkami. Wspólne działania zintegrowały klasę oraz wprowadziły w świąteczny nastrój.

Marta Polańska, Karolina Czeladka

12XII2022 Klasa IId w Campus LEGO Education Innovation Studio


Dnia 12 grudnia 2022 r. uczniowie z IId udali się do Campus LEGO Education Innovation Studio. Projektowali i konstruowali z klocków LEGO budowle świąteczne. Dzieci pracowały w grupach dwuosobowych i trzyosobowych. Bardzo rzetelnie podeszły do zadania. Wszystkie budowle były ciekawe, ale jednogłośnie uczniowie zdecydowali, że najbardziej podoba im się praca Dominika i Antka, którzy ułożyli świętego Mikołaja. BRAWA dla wszystkich uczniów z IId, ponieważ wykazali się bogatą wyobraźnią, zdolnościami konstruktorskimi oraz umiejętnością pracy w grupach.
Anna Madej

10XI2022 Uczniowie klasy VIb laureatami Międzyszkolnego Konkursu Wiedzy o Centralnym Okręgu Przemysłowym

W dniu 10.11.2022 roku uczniowie klasy VIb Mateusz Bucior i Mateusz Olszowy wzięli udział w Międzyszkolnym Konkursie Wiedzy o Centralnym Okręgu Przemysłowym dla uczniów szkół podstawowych klas V – VI w Stalowej Woli. Organizatorem konkursu był Naukowy Zawrót Głowy we współpracy z Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego. W konkursie uczniowie wykazali się wiedzą z zakresu historii Centralnego Okręgu Przemysłowego i gałęzi przemysłu rozwijających się na terenie COP-u oraz znajomością topografii. Chłopcy zdobyli III miejsce i otrzymali piękne nagrody, a nasza szkoła wzbogaciła się o kolejny puchar. W oczekiwaniu na wyniki konkursu mieliśmy okazję zwiedzić wystawę Centralnego Okręgu Przemysłowego. Międzyszkolny Konkurs wiedzy o Centralnym Okręgu Przemysłowym sprzyjał kultywowaniu wiedzy o mojej małej ojczyźnie, utrwalaniu umiejętności pracy w grupie, i zaprezentowaniu postawy uczniów pełnej szacunku do historii regionalnej.

Beata Stępak

XI2022 Klasa VIIa w Światowym Tygodniu Przedsiębiorczości
W związku ze Światowym Tygodniem Przedsiębiorczości uczniowie klasy VIIa na godzinie wychowawczej rozmawiali na ten temat. Zajęcia rozbudziły ciekawość wśród uczniów. Szczególnie ćwiczenie, polegające na tworzeniu łańcucha skojarzeń. Uczniowie mieli za zadanie odnaleźć skojarzenia do słów związanych z przedsiębiorczością takich jak: inwestycja, bezrobocie, marża, zysk, podatki, raty. W trakcie pogadanki udało nam się stworzyć plakat oraz obejrzeć krótki film, z którego dowiedzieliśmy się: co to jest przedsiębiorczość oraz jakie cechy powinien posiadać przedsiębiorca. Uczniowie mieli za zadanie na podstawie obejrzanego filmu oraz wiedzy ogólnej odpowiedzieć w formie pisemnej w wyznaczonych grupach na pytania, co znaczy być przedsiębiorczym, do czego nam jest przydatna i potrzebna przedsiębiorczość.

Ewelina Rak

29XI2022 Klasa VIIIa o pracy kucharza podczas andrzejkowych warsztatów kulinarnych

Przyrządzanie potraw sprawia wiele przyjemności i może być wspaniałą zabawą. A przekonali się o tym uczniowie klasy integracyjnej VIIIa biorąc udział w andrzejkowych warsztatach kulinarnych. Taka forma nauki poprzez działanie była dla uczniów pełną niespodzianek podróżą kulinarną po Polsce i świecie. Każde dziecko miało okazję własnoręcznie przyrządzać amerykańskie naleśniki tzw. pancakes, a następnie je degustować. W ramach zajęć z doradztwa zawodowego uczniowie poznali tajniki pracy kucharza oraz zasady dobrych obyczajów przy stole. W planie zajęć uwzględnione zostały również zagadnienia z zakresu higieny, organizacji pracy w kuchni, zdrowego odżywiania i odpowiedniej diety.

Urszula Szkutnik

22XI2022 Klasa VIIb i VIIIa,b na niecodziennej lekcji fizyki i chemii

W dniu 22 listopada 2022 r. uczniowie klasy VIIb i VIIIa,b naszej szkoły mieli okazję uczestniczyć w niezwykłej lekcji fizyki, dzięki pokazom zorganizowanym przez lubelską „Grupę Zaelektryzowani” pt. „Poczuj chemię do fizyki”. W programie spektaklu znalazł się szereg ciekawych eksperymentów obejmujących zagadnienia związane z powietrzem oraz jego składnikami. Uczniowie poprzez praktykę, kontakty z innymi ludźmi, obserwowanie i analizowanie swoich reakcji w kontaktach towarzyskich ćwiczyli kompetencje miękkie, a zdobywając i rozwijając wiedzę – kompetencje twarde. Uczniowie zachwycali się zabawami z helem i ciekłym azotem, dowiedzieli się jak działa poduszkowiec, przekonali się doświadczalnie o istnieniu ciśnienia atmosferycznego. Poza tym w bardzo spektakularny sposób przypomnieli sobie właściwości wodoru. Przedstawiona prezentacja spodobała się wszystkim uczestnikom. Prowadzącemu udało się w umiejętny sposób połączyć elementy humorystyczne, edukacyjne zachęcając obserwujących do wspólnego, bezpiecznego eksperymentowania dzięki czemu uczniowie poszerzyli swoją wiedzę z zakresu chemii i fizyki. To był ciekawy pokaz doświadczeń i eksperymentów chemiczno – fizycznych. Uczniowie świetnie się bawili. Miło i pożytecznie spędzili czas.
Barbara Wośko

4XI2022 Klasa VIIa w Muzeum COP

W piątek 4 listopada 2022 r. uczniowie klasy VIIa udali się do Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego, które jest dużą atrakcją naszego miasta. Ekspozycje, zebrane materiały i formy ich przedstawienia zrobiły na nich ogromne wrażenie. Jak w wehikule czasu uczniowie uczestniczyli w warsztatach chemicznych, które wywołały entuzjazm oraz ciekawość otaczającym światem. Eksperymentowanie sprawiło dzieciom ogromną przyjemność, ponieważ chemia jest nauką, której można się nauczyć tylko przez badanie substancji i to właśnie zrobili uczniowie, tworząc świecący w ciemności slajm z produktów używanych na co dzień. Natomiast w środę mieliśmy przyjemność uczestniczyć w wystawie pt. ,,Kątem oka”. Uczniowie zostali zapoznani z funkcjonowaniem ludzkiego oka oraz z tym w jaki sposób nasze oko ,,płata nam figle”. Studnia nieskończoności, kalejdoskop XXL, cylinder pokazujący anamorfizmy, kula plazmowa, magiczne biurko, urządzenie pokazujące złudzenie znikania człowieka czy lewitująca piłka to jedne z wielu atrakcji, z których mieliśmy możliwość korzystać. Uczniowie, dzięki niecodziennym stanowiskom interaktywnym poznali anatomię ludzkiego oka oraz samodzielnie wykonali różne eksperymenty z zakresu optyki, fizyki i neurologii, które pomogły dostrzec, jak działa oko człowieka, w jaki sposób i dlaczego powstają iluzje optyczne. To wszystko za sprawą kilkunastu niecodziennych eksponatów stworzonych przez naukowców. Mamy nadzieję, że jeszcze nie raz odwiedzimy to wspaniałe miejsce. Zwiedzanie wystawy o COP przyczyniło się do rozwijania umiejętności badawczych i kreatywności wśród uczniów, a także pokazania „przyjaznego” oblicza chemii. Ważnym aspektem wychowawczym jest utrwalanie zasad pracy w grupach i integracja zespołu klasowego.
Ewelina Rak

24XI2022 Spotkanie Rodziców uczniów klas VIII z doradcą zawodowym

Akademia dla Rodziców/Opiekunów
Rodzic – pierwszy doradca zawodowy swojego dziecka
Rodzice mają bardzo duży wpływ na rozwijanie preferencji zawodowych swojego dziecka. Środowisko rodzinne silnie oddziałuje na to, co uczeń myśli o swojej przyszłości. To właśnie rodzice w sposób świadomy lub nie przekazują swoim dzieciom pryzmat swojej wiedzy i doświadczeń. Uczeń, to co otrzymał od rodziców traktuje jako coś naturalnego, oczywistego, prawdziwego. W związku z tym dnia 24 listopada 2022 roku w świetlicy szkolnej odbyło się spotkanie informacyjno - doradcze i indywidualne konsultacje Rodziców/Opiekunów uczniów klas ósmych z p. Cecylią Błażejowską - doradcą zawodowym z Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Stalowej Woli. Tematem spotkania było wspieranie Rodziców/Opiekunów w efektywnym towarzyszeniu dzieciom w podejmowaniu decyzji dotyczących drogi edukacyjnej i zawodowej oraz wskazanie aktualnych i rzetelnych merytorycznie źródeł informacji dotyczących wyboru szkoły ponadpodstawowej dziecka/ucznia klasy ósmej. Rodzice zostali poinformowani przeze mnie i doradcę z ppp o rynku pracy, w tym o zawodach, szkołach, zapoznali się z ogólną ofertą dotyczącą przyszłości ich dzieci. Dzięki temu mogli pomóc odpowiedzieć swoim dzieciom na ważne pytania: Jak wykorzystać własne zasoby?, Kim mogę być?, Na co zwracać uwagę podczas wyboru dalszej ścieżki edukacyjno – zawodowej?, Jaką wybrać szkołę i zawód?, W jakiej sytuacji korzystać z pomocy osób i instytucji wspomagających planowanie kariery? Jako doradcy zawodowi przedstawiłyśmy też ścieżki kształcenia dla absolwentów szkoły podstawowej obowiązujące od 1 września 2019 roku. Wskazałyśmy, że praca jest wartością w życiu człowieka. Dzięki spotkaniu Rodzice/Opiekunowie mieli okazję wzbogacić i podsumować wiedzę na temat dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej swoich dzieci.
Oto kilka wskazówek dotyczących tego, w jaki sposób wspierać dziecko w procesie przygotowania go do podjęcia decyzji edukacyjnych i zawodowych:
Obserwuj, jakie zajęcia szkolne i pozaszkolne lubi dziecko, co je pasjonuje, ciekawi.
Bądź towarzyszem dziecka w codziennych obowiązkach. Pozwoli Ci to dostrzec fazę marzeń zawodowych (będę piosenkarką) poprzez fazę zainteresowań (interesuje mnie biologia) do krystalizacji pomysłów i budowania projektu swojej kariery zawodowej (interesują mnie komputery, zatem będę informatykiem, potem grafikiem komputerowym).
Słuchaj i rozmawiaj z dzieckiem, dowiedz się, jakie ma pomysły na przyszłość.
Motywuj do samodzielnego podejmowania decyzji.
Korzystaj z pomocy specjalisty. Uzyskasz wiele cennych informacji na temat potencjału
i preferencji zawodowych swojego dziecka.


Organizator spotkania
koordynator WSDZ
szkolny doradca zawodowy
Renata Czernecka-Skrok

3XI2022 Klasa IIa w miejskiej bibliotece

Dnia 3 listopada 2022 roku klasa integracyjna IIa po raz trzeci w tym roku szkolnym brała udział w zajęciach zorganizowanych przez Miejską Bibliotekę Publiczną im. M. Wańkowicza w Stalowej Woli. Tym razem zajęcia były poświęcone emocjom i sposobom radzenia sobie z nimi czyli kompetencjom miękkim tak ważnym w życiu zawodowym i osobistym. Cele to udział w warsztatach ,,Poznajemy nasze emocje" - dostrzeganie, rozpoznawanie i nazywanie własnych oraz cudzych uczuć - zapoznanie z podstawowymi emocjami towarzyszącymi w życiu - rozróżnianie emocji, które wspierają nas w życiu, i tych które je utrudniają - rozwijanie zgodnej współpracy w grupach - integracja zespołu. Zajęcia prowadziła pani Joanna Rybak kierownik Biblioteki Głównej. Dzieci uczyły się, jak radzić sobie ze złością, tak trudną emocją wyrażaną w różnych sytuacjach życia codziennego.

Marta Polańska, Karolina Czeladka

15XI2022 Klasa VIIIa na spotkaniu z edukatorem muzealnym w COP

W dniu 15.11.2022 r. w ramach zajęć z doradztwa zawodowego uczniowie klasy integracyjnej VIIIa udali się do Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego, aby poznać tajniki pracy edukatora muzealnego oraz przekonać się o tym, jak złożonym narządem zmysłu jest ludzkie oko. Uczniowie dowiedzieli się, że do podstawowych zadań edukatora należy przygotowanie ekspozycji. To właśnie ta osoba w muzeum odpowiada za nadzorowanie eksponatów, ich konserwacje oraz właściwe przechowywanie. Niemniej ważnym zadaniem osoby pracującej na tym stanowisku jest przekazywanie pasjonującej wiedzy na temat poszczególnych dóbr kultury. Ósmoklasiści mieli możliwość doświadczenia niezwykłego świata optyki oglądając interaktywną ekspozycję „Kątem Oka”. Wystawa “Kątem Oka” odsłoniła przed uczniami świat iluzji optycznych za pomocą niezwykłych eksponatów: studni nieskończoności, kalejdoskopu XXL, cylindra pokazującego anamorfizmy (czyli deformacje obrazu), kuli plazmowej, magicznego biurka, urządzenia pokazującego złudzenie znikania człowieka czy lewitującej piłki. Uczniowie oglądając eksponaty i uczestnicząc w eksperymentach z zakresu optyki, fizyki i neurologii, mogli dowiedzieć się m.in. jak skonstruowane są nasze oczy oraz jak one działają. Ważnym elementem wystawy było doświadczenie. Każdy z eksponatów jest interaktywny i zachęca do jego poznania. Uczniowie mogli wykonywać eksperymenty, bawić się, poznawać. Była to więc niezwykła lekcja, która pozwoliła lepiej zrozumieć zarówno nasz własny organizm i zmysł wzroku, jak również otaczającą nas rzeczywistość.

Urszula Szkutnik, Elżbieta Sobol

9XI2022 Klasa Ia w Campus LEGO Education Innovation Studio

Dnia 9 listopada 2022 roku uczniowie klasy Ia po raz kolejny odwiedzili Campus LEGO Education Innovation Studio w Stalowej Woli. Cele to: – promowanie nauki poprzez zabawę i ciekawe doświadczenia; - rozwijanie zdolności technicznych i kreatywności uczniów; - zapoznanie z podstawami robotyki; - nauka projektowania, budowania i programowania robotów z klocków LEGO Education; - utrwalanie zasad właściwego zachowania w miejscach publicznych. Dobrze się bawili, budując roboty z klocków i ucząc się programowania. Dużo radości sprawiła wspólna prezentacja efektów pracy. Zdjęcia zostały wykonane aparatem fotograficznym zakupionym w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.

Liliana Kobos, Kinga Korzeniowska

17X2022 Świetliczaki z klas drugich w pracowni kuchennej

Dnia 17X2022 dzieci ze świetlicy szkolnej miały zajęcia warsztatowe w pracowni kuchennej, którą mamy dzięki Programowi Laboratoria Przyszłości. Nauka obsługi podstawowych sprzętów AGD oraz korzystanie z przepisów kulinarnych, odmierzanie gramatur, łączenie ze sobą składników, to dla niektórych pierwszy krok na drodze zawodowej dla wszystkich w kształtowaniu przydatnych umiejętności życiowych. Pracownia kuchenna umożliwia naukę gotowania i przyrządzania potraw oraz doskonalenia umiejętności planowania pełnowartościowych posiłków. W ramach Projektu Laboratoria Przyszłości nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. W pracowni mamy sprzęt kuchenny, w tym urządzenia z kategorii AGD i niezbędne akcesoria. Dzieci rozmawiały na temat wyglądu i wyposażenia pracowni. Wskazywały na zachowanie zasad bezpieczeństwa podczas pracy i obsługi sprzętów kuchennych. Przed przystąpieniem do części praktycznej przypomniały o zachowaniu higieny pracy. „Badając” urządzenia kuchenne - próbowały dopasować poszczególne elementy do siebie. Zajęcia kulinarne są już zaplanowane i wkrótce się rozpoczną. Zdjęcia wykonano nowoczesnym sprzętem z Programu Laboratoria Przyszłości.

Renata Czernecka-Skrok

16IX2022 Klasa Vd w Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej

Dnia 16 listopada 2022 roku uczniowie klasy Vd byli na wycieczce zawodoznawczej w Kolbuszowej. W Muzeum Kultury Ludowej spotkali się z pszczelarzem, gdzie podczas warsztatów poznali charakter jego pracy i określali predyspozycje, jakie powinien posiadać człowiek wykonujący ten zawód. Uzyskali wiedzę na temat zasad prowadzenia pasieki oraz poznali blaski i cienie tego zawodu.

Joanna Sikorska

Ostatnie wydarzenia