Już drugi rok szkolny nasza szkoła uczestniczy w projekcie grantowym: „Dostępna Szkoła – innowacyjne rozwiązania w kreowaniu przyjaznej przestrzeni edukacyjnej z uwzględnieniem potrzeb uczniów oraz otoczenia”.
Według Modelu Dostępnej Szkoły :
„Dostępna szkoła to szkoła, w której każde dziecko może w pełni rozwinąć swój potencjał. To miejsce, w którym każdy uczeń, każdy nauczyciel oraz rodzic może uczestniczyć w życiu szkoły, bez względu na ograniczenia wynikające z posiadanej niepełnosprawności czy specjalnych potrzeb”.
Celem przedsięwzięcia jest poprawa dostępności naszej szkoły poprzez eliminowanie barier w różnych obszarach: architektonicznym, technicznym, edukacyjno-społecznym, związanym z organizacją, procedurami i zatrudnieniem oraz kompetencjami kadry. Nastąpi planowa rozbudowa szkoły pod względem architektonicznym. Zostanie wybudowana nowa winda, nastąpi remont sal lekcyjnych oraz specjalistycznych, szkoła otrzyma pomoce edukacyjne oraz wyposażenie sal lekcyjnych i gimnastycznych.
W ramach realizacji projektu MDS w roku szkolnym 2021/22 oraz 2022/23 prowadzone są specjalistyczne zajęcia w klasach I-VIII: zajęcia rozwijające kompetencje społeczne i komunikacyjne, zajęcia stymulujące rozwój dla dzieci z orzeczeniami, kreatywne zajęcia logopedyczne dla dzieci autystycznych, warsztaty umiejętności społecznych, terapia Integracji Sensorycznej z elementami logopedii i logorytmiki oraz terapia ręki.
Lider dostępności- Alicja Janiec