Strona główna

O szkole

Dla Rodzica

Dla Ucznia

Dla Nauczyciela

Nabór 2024/2025

RODO

BIP

Nauka zdalna

EPUAP

FB - PSP7

Dostępna Szkoła

Jadłospis

FB - Biblioteka Szkolna

Klub Szkół

Aktywna tablica

Laboratoria Przyszłości

Szkoła Promująca Zdrowie

Mediacje

Doradztwo zawodowe

Skontaktuj się z nami

Publiczna Szkoła Podstawowa

z Oddziałami Integracyjnymi nr 7

im. Mikołaja Kopernika 

ul. Okulickiego 14
37-450 Stalowa Wola


+48 15 842 04 88

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


NIP: 8651427241
REGON: 000837465 
KRS: 0000145905

Nr konta bankowego do wpłat za obiady, duplikaty:

80 1020 4913 0000 9802 0117 6981

Nr konta Rada Rodziców:

53 9430 0006 0000 1469 2000 0001

 

Plan lekcji

E-dziennik

Logowanie Office

Logowanie do Chmury Microsoft Office (365):

http://portal.office.com

Mam problem z MS Teams (zobacz pomoc)

Zdjęcia

photo gallery

Otwórz menu

Obchody OTK 2024 w naszej szkole 

 

14-21 października 2024 

Hasło przewodnie: „Pasja-Motywacja-Odwaga” 

Ogólnopolski Tydzień Kariery to święto całego poradnictwa zawodowego w Polsce. Jest to coroczne działanie mające na celu inspirowanie ogólnopolskich i lokalnych inicjatyw na rzecz promocji i rozwoju doradztwa zawodowego. Poświęcone wszelkim aspektom związanym z planowaniem i rozwojem kariery, wspierające świadome wybory zawodowe oraz promujące proces uczenia się przez całe życie. W ogólnopolskiej skali inicjatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie Doradców Szkolnych  i Zawodowych Rzeczypospolitej Polskiej (SDSiZ RP). 

Celem głównym Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego (WSDZ) w naszej szkole na ten rok szkolny jest przygotowanie uczniów do wyboru zawodu, poziomu kształcenia i kierunku kształcenia oraz wspieranie uczniów i ich rodziców w radzeniu sobie z ciągłymi zmianami we współczesnym świecie pod hasłem „W każdym wieku możemy ogarniać świat”. Realizując założenia WSDZ i programowe z zakresu doradztwa zawodowego oraz dbając o proces wsparcia uczniów  w rozwoju na różnych etapach życia przygotowujemy ich do tworzenia wizji całożyciowej aktywności zawodowej, podejmujemy działania wychowawcze, profilaktyczne lub naprawcze. Szczególnie podczas tego wydarzenia pomagaliśmy naszym uczniom poznać ich własne zasoby oraz osiągnąć lepsze zrozumienie siebie samego w odniesieniu do środowiska pracy, aby w przyszłości umożliwić wybór zatrudnienia albo osiągnięcie właściwego przystosowania zawodowego. Ogólnopolski Tydzień Kariery realizowany nie po raz pierwszy w naszej szkole to doskonała okazja do wprowadzenia, uporządkowania i utrwalania wiadomości i umiejętności na ten temat. Oto niektóre zadania realizowane przez dzieci  z oddziału przedszkolnego i uczniów klas I-VIII pod opieką nauczycieli, specjalistów i wychowawców: 

  1. Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju z uczniem oddziału przedszkolnego, rewalidacyjne z uczniem klasy pierwszej oraz logopedyczne z uczniami klas drugich i trzecich: Rozmowy kierowane na temat preferencji zawodowych ucznia. Rozwiązywanie zagadek o zawodach. Łączenie w pary zawodów i ich atrybutów. 

Logopeda, terapeuta pedagogiczny: Karolina Czeladka 

  1. Warsztaty z uczniami klas drugich w świetlicy: Przybliżenie informacji nt. Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery 2024 pod hasłem: „Pasja – Motywacja – Odwaga”, pogadanki na w/w temat, wyjaśnianie znaczenia poszczególnych słów hasła, mówienie o tym, kim chcieliby zostać w przyszłości i dlaczego. Stworzenie w małych grupkach plakatów tematycznych. Wychowawcy świetlicy: Magdalena Śnios, Monika Mokrzyszewska 
  2. Gry i zabawy zawodoznawcze, filmy edukacyjne dla uczniów klas trzecich, siódmych i ósmych na zajęciach korekcyjno kompensacyjnych i rewalidacyjnych. Wykonanie napisów. 

Terapeuta pedagogiczny: Renata Czernecka-Skrok 

  1. Praca uczniów klas siódmych z telefonami w poszukiwaniu informacji nt. OTK 2024 i zagadnień: pasja, motywacja i odwaga na co dzień. Próba odpowiedzi na pytanie: jak można i należy wspierać ucznia w tworzeniu ścieżki edukacyjnej? Konstruowanie infografiki. 

Nauczyciel doradztwa zawodowego: Renata Czernecka-Skrok 

  1. Filmy edukacyjne, burza mózgów z uczniami klas ósmych na temat: „Z pasji do sukcesu – w jaki sposób zbudować karierę?”, czym jest kariera zawodowa, jak można ją kształtować i od jakich czynników zależy, jakie są potrzebne predyspozycje zawodowe? Projektowanie mapy mentalnej. 

Nauczyciel doradztwa zawodowego: Renata Czernecka-Skrok 

  1. Spotkanie zawodoznawcze uczniów klasy 8 a i 8 b ze strażakiem w kinie Helios: Pogadanka na temat pasji – motywacji – odwagi, mocnych stron i słabszych stron strażaka, szkoły, jaką należy ukończyć, aby wykonywać ten zawód, roli i znaczeniu pracy w straży pożarnej oraz przywilejów przysługujących tej grupie zawodowej. 

 Nauczyciele: Beata Bryk-Pokrzywa, Olga Bila, Małgorzata Szwedo 

Naszym celem było przygotowanie uczniów do wyboru zawodu, poziomu kształcenia i kierunku kształcenia oraz wspieranie uczniów i ich rodziców w radzeniu sobie z ciągłymi zmianami we współczesnym świecie pod hasłem „W każdym wieku możemy ogarniać świat”. Uczniowie podczas różnych zajęć odkrywali swoje mocne strony, zasoby. Wzbogacili swoją wiedzę na temat tego, w jaki sposób pasja, motywacja i odwaga pomagają w życiu na co dzień w szkole, w pracy, w domu, itp. Dowiedzieli się, że umiejętności miękkie i twarde, wykształcenie oraz solidna i rzetelna praca należą do najważniejszych determinantów sukcesu. 

Dziękuję wszystkim, którzy włączyli się w obchody Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery dla dobra naszych podopiecznych  i nas samych. 

 Koordynator WSDZ 

 Renata Czernecka-Skrok



Ostatnie wydarzenia