Strona główna

O szkole

Dla Rodzica

Dla Ucznia

Dla Nauczyciela

Nabór 2020/2021

RODO

.

Nauka zdalna

Nauka zdalna

Skontaktuj się z nami

Publiczna Szkoła Podstawowa

z Oddziałami Integracyjnymi nr 7

im. Mikołaja Kopernika 

ul. Okulickiego 14
37-450 Stalowa Wola


+48 15 842 04 88

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


NIP: 8651427241
REGON: 000837465 
KRS: 0000145905

Nr konta

80 1020 4913 0000 9802 0117 6981
 

Plan lekcji

E-dziennik

Zdjęcia

photo gallery

Otwórz menu

STRAŻNIK
Dzieci siedzą w kole. Wybrana osoba zostaje strażnikiem – siada na środku koła z zawiązanymi oczami, pozostali zdejmują po jednym bucie i układają wokół niej.

Zadaniem strażnika jest strzec skarbów. Każde z dzieci kolejno w dużej ciszy będzie próbowało je odzyskać, skradając się. Strażnik może poruszać tylko rękami – jeśli wskaże palcem skradającą się osobę lub dotknie ją – osoba siada z powrotem do koła i nie zdobywa w tej turze skarbu. Strażnika można zmieniać w toku gry
Ustawienie: dzieci siedzą na obwodzie koła, jedna osoba na środku koła (strażnik)
Materiały: chusta do zawiązania oczu strażnika
Przygotowanie: zawiązanie oczu strażnikowi, ustawienie wokół strażnika butów osób, biorących udział w zabawie (po jednym)
Cel: dzieci muszą odzyskać swoje buty w sposób niesłyszalny dla strażnika, strażnik uważnie nasłuchuje, by wskazać skradającą się osobę.
Przebieg: nauczyciel wybiera dziecko, które skrada się, by odzyskać swój but. Jeśli uda jej się to zrobić tak, by strażnik nie wskazał jej palcem – odzyskuje fanta, jeśli zostanie usłyszana (strażnik wskaże ją palcem lub dotknie) – siada i próbuje w innej rundzie ponownie.

2. Detektyw – Zgadnij, o kim mówię?
Proste zabawy dla przedszkolaków wymagając prostych pomocy. W tej zabawie nie potrzebujesz ich wcale! Nauczyciel lub wybrane dziecko opisuje wygląd jednej z osób z grupy (nie mówiąc innym, kto to). W opisie dążymy do tego, by powoli, krok po kroku naprowadzać innych na odgadnięcie imienia danej osoby.
Np.: To dziewczynka, nie ma dziś spodni i ma fryzurę jak Elsa
Kto pierwszy odgadnie o kim mowa – wymyśla nową zagadkę, kto poda błędną odpowiedź, w tej rundzie już nie odgaduje. By kontrolować uczciwość, polecam każdemu dziecku dać kasztan/pionek/cokolwiek – po udzielonej odpowiedzi, wrzuca go do koszyczka.
Ustawienie: dzieci siedzą lub stoją na obwodzie koła,
Materiały: ewentualnie liczman/kasztan/gadżet – jeden dla każdego dziecka
Przygotowanie: wybrana osoba formułuje zagadkę dając kolejne podpowiedzi. Zaczyna od “Zgadnij, o kim mówię…” i kontynuuje np. “Jest dziewczynką, lubi pomidorową zupę…”, itd.
Cel: dzieci muszą jak najszybciej o kim mowa, mają jednak tylko jedną szansę na strzał w każdej rundzie
Przebieg: nauczyciel wybiera dziecko, które mówi zagadkę lub mówi ją sam, inne dzieci zgłaszają się, gdy wiedzą o kim mowa, jeśli odpowiedzą dobrze – następuje zmiana i to one mówią zagadkę, jeśli źle – oddają kasztan lub po prostu zapamiętują, by w tej rundzie nie podawać już swoich propozycji.

3. Niby-rebusy
W tej zabawie przyda nam się tablica lub szary papier. Wybrane dziecko rysuje obrazki, których pierwsze głoski stworzą wyraz, np. dziecko rysuje dłoń, oko, miskę -> hasło: dom. Dziecko, które odgadnie hasło, rysuje następną zagadkę. Przy okazji – to doskonały trening słuchu fonematycznego. Dodatkowo łatwo modyfikować zasady, proponując, by hasło tworzyły głoski w wygłosie, pierwsze lub ostatnie sylaby, itp..
Ustawienie: dzieci siedzą tak, by tablica/plansza była dla nich dobrze widoczna
Materiały: marker
Przygotowanie: ustawienie elementów i usadzenie dzieci, zapewniając dobrą widoczność
Cel: odgadnięcie hasła przedstawionego przez jedno z dzieci na tablicy
Przebieg: nauczyciel wybiera dziecko, które rysuje pierwszą zagadkę i ustala zasadę (np. hasło powstaje po połączeniu pierwszych głosek). Gdy rysunki są gotowe, wybieramy osobę, która podejmuje próbę jej odgadnięcia. Np. hasło utworzą pierwsze głoski zawarte w nazwach rysunków, np. szalik, aparat, flet i agrafka (sz-a-f-a, hasło: szafa).

Opracowała: Izabella Madej i Beata Niemczyk.

 DZIEŃ DZIECKA. MÓJ PRZYJACIEL – PIES I KOT.

1. Drogie dzieci istnieje organizacja, która dba, o to by dzieci miały swoje prawa to UNICEF. Ludzie pracujący w tej organizacji spisali wszystkie prawa dziecka i stworzyli Konwencję Praw Dziecka. Posłuchajcie wiersza mówiącego o waszych prawach.
Jarosław Poloczek „Mam prawo do…”
Mam prawo do bycia, do życia, do chcenia.
Mam prawo do miłości, radości, tworzenia.
Mam prawo do nauki, wiedzy i wiary.
Mam prawo do marzeń, do snu i zabawy.
Mam prawo do chleba, ubrania, pokoju.
Mam prawo do gniewu i złego nastroju.
To wszystko jest takie poważne, dorosłe,
powiem to jak dziecko, zwyczajnie, najprościej.
Chcę się bawić w piaskownicy, dom zbudować dla dżdżownicy.
Z kolegami w piłkę grać i niczego się nie bać.
Latem lizać zimne lody, stać na deszczu dla ochłody.
Chcę na łące zrywać kwiaty i przytulać się do taty.
Zimą toczyć śnieżne kule i się z mamą pieścić czule.
Chcę by mi czytano bajkę o kocie, co palił fajkę.
Chcę też domek mieć na drzewie i co jeszcze chcę mieć, nie wiem.
Ale jedno wiem na pewno, to chcę mieć:
Prawo do godnego życia,
bez wojen, głodu i bicia,
bez strachu, smutku i łez.
2.„H” jak hamak – poznajcie literę h, H na podstawie zagadki:
Wakacyjna to huśtawka, obozowy hit harcerzy.
Hulajdusza – można chrapać, niech spróbuje ,kto nie wierzy.
Huśtał się w nim bez wahania, hardy Hubert.
A tym czasem wpadł huragan, zachwiał drzewem, druh na ziemię spadł z hałasem. /hamak/
3.Zabawa paluszkowa ( Małgorzata Barańska) – „ Pięć kociątek”.
Naśladujcie czytany tekst według wzoru:
Śpi w koszyku pięć kociątek, to bajeczki jest początek.( dzieci do koszyka ułożonego z jednej dłoni wkładają wszystkie palce drugiej dłoni).
Gdy się kotki obudziły, to z koszyka wychodziły:(dzieci poruszają wszystkimi palcami w koszyku)
Najpierw rudy, potem szary( dzieci wysuwają z koszyka najpierw kciuk a potem palec wskazujący)
Potem czarne dwa do pary. ( dzieci wysuwają palec środkowy i serdeczny)
A na końcu wyszedł biały, dzielny, chociaż bardzo mały.
( dzieci wyjmują mały palec i poruszają nim nad koszykiem).
4. Posłuchajcie wiersza:

„W sklepie zoologicznym” – Bożena Forma

 

Ulicami miasta Papugi, kanarki,
idzie Maciuś z mamą. jest też morska świnka,
Nagle przed sklepem a w akwarium mieszka
na chwilę przystanął. żółwiowa rodzinka.
W sklepie pełno zwierząt: Może da się wreszcie
myszki i szynszyle, namówić dziś mamę
kolorowe ryby. i Maciuś wymarzone
Skąd ich tutaj tyle?! zwierzątko dostanie.
Spróbujcie udzielić odpowiedzi na pytania:
- Przed jakim sklepem przystanęli Maciuś z mamą ?
- Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?
- Jak wygląda szynszyla? ( dzieci odszukują zwierzątko w albumie lub Internecie).
Posłuchajcie wyliczanki Danuty Wawiłow „ Dziwny pies”.
Jeden, dwa, jeden, dwa, pewna pani miała psa. Trzy i cztery, trzy i cztery, pies ten dziwne miał maniery. Pięć i sześć, pięć i sześć, wcale lodów nie chciał jeść. Siedem, osiem, siedem, osiem,
wciąż o kości tylko prosił. Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć, kto z nas kości mu przyniesie?
Może ja? Może ty? Licz od nowa- raz, dwa, trzy.
Podczas czytania podnoście do góry odpowiednie kartoniki z liczbami.
„Zabawy z moim ulubieńcem”- opowiedzcie o zabawach ze swoim ulubionym zwierzątkiem domowym. Podzielcie nazwy zwierzą np. kot, pies, królik, rybka na samogłoski i spółgłoski,
oraz na sylaby. Na koniec zapraszamy dowykonania zabaw:

„Kotki piją mleczko” – zabawa na czworakach. Dzieci - kociątka klęczą obok swoich „misek”
( papierowe talerzyki) nachylają się i naśladują picie mleka językiem z miski. Na hasło „Kotki na spacer !” – chodzą na czworakach między miskami. Na hasło „ Kotki piją mleko!” – wracają do swoich talerzyków i dalej naśladują picie mleka.
„Akwarium” – zabawa muzyczno plastyczna. Dzieci mają do dyspozycji kartki i kolorowe farby oraz pędzle. Przy spokojnej melodii malują fale od lewej strony kartki do prawej w tempie słuchanej muzyki. Następnie wycinają kształty rybek z papieru kolorowego i naklejają je na kartkę.
Z kolorowych tasiemek doklejają rybką ogony.
„Pies goni kota” – zabawa bieżna. Dzieci dobierają się w par, ustalają które jako pierwsze jest psem
a które kotem. Na sygnał „dziecko-kot” ucieka a „dziecko-pies” je goni. Gdy kot zostaje złapany następuje zamiana ról.
„Kangury” – zabawa z elementem siłowym. Dzieci w parach stają naprzeciwko siebie i mają ręce podniesione na wysokości oczu i dłonie otwarte zwrócone w kierunku partnera. Na sygnał dzieci podskakują obunóż z jednoczesnym odpychaniem partnera od siebie.
W „Tropicielach – karty 4” – prosimy o wykonanie ćwiczeń z tematów „ Moje zwierzątko” 14, 15,
16,17 i 18 oraz z tematu „Dzień dziecka” 20 i 21. W „Tropicielach- Pisze i liczę” poćwiczcie na stronach 70,71 i 72.

Opracowała: Izabella Madej i Beata Niemczyk.

 

Co nowego w szkole?