Strona główna

O szkole

Dla Rodzica

Dla Ucznia

Dla Nauczyciela

Nabór 2020/2021

RODO

.

Nauka zdalna

Nauka zdalna

Skontaktuj się z nami

Publiczna Szkoła Podstawowa

z Oddziałami Integracyjnymi nr 7

im. Mikołaja Kopernika 

ul. Okulickiego 14
37-450 Stalowa Wola


+48 15 842 04 88

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


NIP: 8651427241
REGON: 000837465 
KRS: 0000145905

Nr konta

80 1020 4913 0000 9802 0117 6981
 

Plan lekcji

E-dziennik

Logowanie Office

Logowanie do Chmury Microsoft Office (365):

http://portal.office.com

Zdjęcia

photo gallery

Otwórz menu

 

Nie furtka – wszyscy ją otwierają.
Nie ogród - a piękna jak kwiat w maju.
Nie zamek – mieszkają w niej królowie.
Nie człowiek – a bajkę Ci opowie.

Jakie książki czytacie lub czytają Wam rodzice, dziadkowie? Które lubicie najbardziej? Dlaczego? Czym dla Was jest czytanie książek? Czy to jest przyjemność? Dobra zabawa? A może nuda?

 

Posłuchajcie:

Czytanie rozwija pamięć i wyobraźnię, zainteresowania. Czytanie  poszerza wiedzę, wzbogaca słownictwo. Czytając utrwalamy zasady pisowni. Dzięki czytaniu mamy lepsze oceny. Czytanie uczy, bawi i wychowuje, to dobry sposób na nudę. Czytanie poszerza krąg przyjaciół oraz wiedzę o sobie i świecie. A więc – czytajmy! 

Jak powstaje książka:

https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q&ab_channel=Wydawnictwo2Siostry

Tak, czy nie? Zastanów się i odpowiedz:

- Aptekarz wykonuje ilustracje do książki.

-Gdy chcemy kupić książkę, idziemy do księgarni.

-Książkę czytamy podczas śniadania.

- Murarz drukuje książki.

-Drukarz, to osoba pisząca książkę.

-Ulubiony fragment książki można podkreślić kolorową kredką.

-W bibliotece wypożyczamy książki.

-Książka będzie ciekawsza, gdy namalujemy w niej obrazki.

Książkowe łamigłówki:

Nietrudna to zagadka,

Pierwsza karta książki to… (okdkała)

Każda książka, żeby była rozpoznana

Musi być podpisana.

Jak nazywają się słowa,

W których się cała książka chowa? (uttył)

Jak się ten człowiek nazywa,

Co na okładce swojej książki bywa? (toaur)

Często w książkach obrazki się chowają,

A ludzie, co je malują - jak się nazywają? (tratilusrzyo)

Dokończ cytaty:

Żeby kózka nie skakała … 

Był sobie słoń, wielki jak słoń. Zwał się ten słoń … 

A w trzecim siedzą same grubasy, siedzą i jedzą … 

Pan kotek był chory i … 

Nad rzeczką opodal krzaczka … 

Entliczek – pentliczek … 

Murzynek Bambo … 

Biega, krzyczy Pan Hilary … 

Płacze Pani Słowikowa w gniazdku na akacji, bo … 

Abecadło z … 

Zasadził dziadek … 

Na straganie w dzień targowy …

Udało się? Brawo!

Zasady korzystania z książek:

https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE&ab_channel=EwaSidor

Jak dbać o książki, kto odpowie, co powinien mieć czytelnik w swojej mądrej głowie? Narysuj historyjkę obrazkową na ten temat.

Przeczytaj wiersz J. Huszczy pt. „Skarga książki” i zastanów się, czy jesteś przyjacielem książek.

„Skarga książki”

Jestem książką z dużej szafy.

wszyscy mówią, żem ciekawa.

Więc mnie ciągle ktoś pożycza, 

lecz nie cieszy mnie ta sława.

Miałam papier bielusieńki,

ślady na nim Florka ręki.

Pozaginał Jaś mi rogi,

Julek na mnie kładł pierogi.

Krzyś ze swym zwyczajem zgodnie,

trzymał mnie aż trzy tygodnie.

Narysował na okładce

Staś diabełka, małpkę w klatce.

Anka, Władka siostra mała,

ta mi kartki dwie wyrwała.

Cóż mi z tego, żem ciekawa, 

dłużej żyć tak nie potrafię.

Nie będziecie mnie szanować, 

to się na klucz zamknę w szafie.

Zakładki do książek:

https://www.youtube.com/watch?v=i6FgFZjgpGk&ab_channel=DIYZPAPIERU%2F%2FBestpapercraftideas

https://www.youtube.com/watch?v=I9Lq4dKTjd0&ab_channel=PracePlastyczne

Wysłuchajcie: 

https://www.youtube.com/watch?v=Ep2bb4M7llc&ab_channel=doremisietv-piosenkidladzieci

https://www.youtube.com/watch?v=jc-OfE8YI_4

Moja książeczka

Prawdziwym wyzwaniem i znakomitą zabawą może okazać się napisanie własnego opowiadania, bądź książki. Takie własnoręczne dzieło, w którym oprócz tekstu (opisu przygód i śmiesznych sytuacji) znajdą się również zdjęcia czy rysunki, stanie się cudowną pamiątką na lata dla całej rodziny.
A może komiks?
Przebieg wymarzonej przygody, podróży można także przedstawić w formie komiksu – to propozycja dla tych, którzy posiadają szczególnie bogatą wyobraźnię i odrobinę zdolności rysunkowych. Dzięki temu możecie ze „zwykłych” przeżyć, uczynić niezwykłe przygody.

Zabawy:

Pamiętajmy, by czas spędzony z książką przeplatać aktywnością ruchową. Przeznacz co najmniej 15 minut ruchu na każdą godzinę spędzoną nad lekturą. W związku z tym mamy dla Was kilka propozycji zabaw właśnie z postaciami z bajek, baśni w rolach głównych. Do zabawy zaproście całą rodzinkę.

Kot w butach 

Zabawa ruchowa z elementami czworakowania. Rodzic wyznacza w pokoju domek kota, a naprzeciw norki dla myszek wyznaczone np. kocykami, ręcznikami lub jeśli macie obręcze hula- hop. Kot w siadzie klęcznym śpi z głową na kolanach, na zawołanie „Myszki z norek!” myszki wybiegają z norek i cichutko biegają na czworakach, na zapowiedź „Kot!” – kot wykonuje koci grzbiet i miaucząc biega na czworakach za myszkami, które szybko wracają do swoich norek. Po złapaniu jednej lub dwóch myszek, w zależności jak sobie ustalicie, następuje zmiana kota.

Król i poddani 

To zabawa muzyczno - ruchowa rozwijająca ekspresję ciała. Jeden z uczestników zostaje mianowany królem, po czym staje w niewielkiej odległości od pozostałych (jego poddanych). Poddani króla namawiają się i wymyślają jeden zawód i jedno miasto, lub miejsce ( np. piosenkarz i Opole lub wędkarz i staw ) , które będą prezentować królowi. Warto by zabawa toczyła się przy skocznej muzyce lub wspólnym śpiewie. Gdy muzyka milknie poddani podbiegają do króla, który zadaje im pytanie: Dzień dobry moi poddani! Skąd do mnie przybywacie? Poddani wymieniają wcześniej ustaloną nazwą miasta lub miejsca. Król mówi: A co tam robiliście? Poddani wówczas pokazują gestami, bez użycia słów, co robili. Jeżeli królowi uda się odgadnąć, poddani wracają na swoje miejsce, a jeśli nie, wybrany zostaje nowy król.

Traf w Babę Jagę  

Zabawa z elementami celowania. Przygotujcie postać Baby Jagi, może to być np. jakiś pluszak w przebraniu czarownicy, a potem celujcie w nią papierowymi kulami. Kto ma najwięcej celnych trafień, wygrywa.

Zabawa z opowieścią

Prowadzący przypisuje uczestnikom zabawy odpowiednie role oraz uczy gestu, który odpowiada danej roli. Za każdy razem, gdy osoba usłyszy przypisany jej wyraz-rolę, podnosi się z miejsca i wykonuje odpowiedni ruch.
a) bibliotekarka - ruch dłoni oznaczający przekładnie stron w książce,
b) biblioteka - dłonie zarysowują dach budynku,
c) czytelnik - oczy wodzą po stronach rozłożonej w dłoniach książki,
d) książka - dłonie rozkładane niczym otwierana książka.

Skojarzenia 

Zadaniem uczestników zabawy jest odgadywanie tytułów bajek. Każdy losuje kopertę z wybranego kosza. W pierwszym koszu znajdują się wcześniej przygotowane koperty z wyrazami, w drugim ilustracje tych wyrazów np. (Baba Jaga, chatka, piernik; Książe, pantofelek; kot, buty; miód, prosiaczek, itp.). Zadaniem dziecka jest odgadnięcie tytułu bajki z ciągu nazw lub ilustracji przedmiotów charakterystycznych dla danego utworu.

My jesteśmy krasnoludki – zabawa ruchowa przy piosence. https://www.youtube.com/watch?v=2Gyc2h3Kjfo&ab_channel=Co%C5%9BDlaDzieci-ZAPRASZAMY

Wyścigi z książką

Wyznaczamy linię startu i mety. Na sygnał kładziemy książki na głowie i w ten sposób biegniemy do mety. Wyścig możemy dowolnie utrudniać, na przykład kładąc na trasie przeszkody do ominięcia lub turlając piłkę.

Taniec wywijaniec

https://www.youtube.com/watch?v=jQoHw7jvkRU&ab_channel=SingSing-Piosenkidladzieci

A ram sam sam 

https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI&ab_channel=%C5%9Apiewaj%C4%85ceBrzd%C4%85ce-Piosenkidladzieci

Bajkowe tabu
Jeżeli znana jest Wam gra towarzyska „Tabu”, z pewnością wiele radości sprawi wam jej „bajkowa” wersja. Wasza rodzina dzieli się na dwie drużyny. Zadaniem przedstawiciela zespołu jest słowne opisanie hasła zapisanego na kartce, a związanego z konkretną baśnią (jej tytułu, postaci czy miejsca akcji). Ale uwaga! Na tej samej kartce znajdują się również słowa, których nie wolno użyć w trakcie opisywania. Na przykład – jak opisać Kopciuszka, jeśli nie wolno nam użyć słów: „pantofelek”, „dynia”, „północ”. Pozostali członkowie drużyny muszą odgadnąć tajemnicze hasło. Ta gra nie tylko stanowi świetną rozrywkę, ale również przyczynia się do utrwalenia treści poznawanych opowieści.

Kto jak skacze

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

Kalambury - z jakiej jestem bajki?
Jedna z osób odgrywa scenkę ze swojej ulubionej i znanej wszystkim książki – zadaniem pozostałych jest odgadnięcie, skąd ten fragment pochodzi. Ten, komu się to uda, wygrywa i sam może zaprezentować swoją ulubioną opowieść.

Jak Kopciuszek 

Zabawa na czas. Przygotujcie różne nasiona np. grochu, fasoli, soczewicy, słonecznika, dyni. Waszym zadaniem jest rozdzielenie nasion. Kto osiągnie lepszy czas, wygrywa.

Kangur 

https://www.youtube.com/watch?v=s5lJkJCu4Gc&list=PLuEEJJn8Viq_ff7pTQSPvNlIAaKvnM09W&index=18&app=desktop


Bajkowa zgaduj – zgadula:
Był bajkowym pajacykiem co miał ludzki głos, lecz gdy głosem tym nakłamał
rósł mu nos. „noPikio”

Las, pagórek, rzeczka.
Przez las idzie ścieżką wesoła dzieweczka.
Wilk skrył się za górką i oczami błyska.
Ach, strzeż się, dziewczynko,
Groźnego wilczyska. „nyerCzwo ektuKapr”

Wykluło się z jajka spojrzało w toń wody
i zapłakało z powodu urody.
Za kaczą mamą powędrowało,
Nad swą brzydotą ubolewało. „ydBierzk kzątacko”

Jest taki kotek w krainie bajek
co chodzi w butach i pali faję.
Kapelusz z piórem nosi na głowie.
Niejedną bajkę dzieciom opowie. „otK w bchuta”

Siedem krasnoludków w kopalni pracuje,
A w ich domku królewna obiad im gotuje.
Przyjdą tu kiedyś królewscy rycerze,
Królewicz dziewczynę na zamek zabierze. „lnaewKró ieżkŚna”

Ciągnie sieci stary rybak.
Ach, skarb jakiś złowił chyba,
A tu rybka ludzkim głosem
Mówi: puść mnie, puść mnie, proszę. „O kuryba i łotzej ryceb”

Chłopczyk i dziewczynka zabłądzili nocą.
Patrzą, okienka wśród lasu migocą.
- Domek z piernika!
- Wejdźmy do środka!
Ach, czy nic złego dzieci nie spotka? „aśJ i łgoMasia”

A oto smoluszek dobry i poczciwy,
schyla się nad miską, gołąb grucha siwy,
- Idź na bal dzieweczko, przebiorę ziarenka.
Już czeka kareta i złota sukienka. „Kiuszekopc”

Po błękitnym niebie leci jaskółeczka,
- Kto wędruje na niej? Mała dziewczyneczka.
Do królestwa leci kwiatów.
Szumią, szumią skrzydła wiatru. „Calczkaine”

Wierszyki łamiące języki - Kto powtórzy ?
BĄK: Spadł bąk na strąk, a strąk na pąk. Pękł pąk, pękł strąk, a bąk się zląkł.

BYCZKI: W trzęsawisku trzeszczą trzciny, trzmiel trze w Trzciance trzy trzmieliny a trzy byczki znad Trzebyczki z trzaskiem trzepią trzy trzewiczki.

BZYK: Bzyczy bzyk znad Bzury zbzikowane bzdury, bzyczy bzdury, bzdurstwa bzdurzy i nad Bzurą w bzach bajdurzy, bzyczy bzdury, bzdurnie bzyka, bo zbzikował i ma bzika!

ŻABA: Warzy żaba smar, pełen smaru gar, z wnętrza gara bucha para, z pieca bucha żar, smar jest w garze, gar na żarze, wrze na żarze smar.

Zapraszamy Was do wirtualnego zwiedzania Muzeum Dobranocek w Rzeszowie:
http://muzeumdobranocek.spacerywirtualne.pl

Zapamiętaj!

„ Jak chcesz poznać świat daleki

Szybko pędź do biblioteki.

Weź do rąk swych mądrą księgę

Ona w mig Ci da potęgę.

Włącz do tego swą fantazję,

Zwiedzaj świat – Afrykę Azję…

Przenieś się w odległe czasy

lub podziwiaj góry lasy.

Poznaj ludzi obyczaje,

taką moc Ci książka daje”.

 Marlena Mazur

„Czytać książki każdy może, więc czytaj je o każdej porze!”

Życzymy udanej zabawy i czekamy na maile o waszych wrażeniach ze wspólnie spędzonego czasu! Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nauczyciele świetlicy szkolnej: R. Czernecka- Skrok, A. Janiec, R. Maj, M. Trafidło, I. Żurawska, I. Sajdak





Co nowego w szkole?