Strona główna

O szkole

Dla Rodzica

Dla Ucznia

Dla Nauczyciela

Nabór 2024/2025

RODO

BIP

Nauka zdalna

EPUAP

FB - PSP7

Dostępna Szkoła

Jadłospis

FB - Biblioteka Szkolna

Klub Szkół

Aktywna tablica

Laboratoria Przyszłości

Szkoła Promująca Zdrowie

Nauka zdalna

Skontaktuj się z nami

Publiczna Szkoła Podstawowa

z Oddziałami Integracyjnymi nr 7

im. Mikołaja Kopernika 

ul. Okulickiego 14
37-450 Stalowa Wola


+48 15 842 04 88

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


NIP: 8651427241
REGON: 000837465 
KRS: 0000145905

Nr konta bankowego do wpłat za obiady, duplikaty:

80 1020 4913 0000 9802 0117 6981

Nr konta Rada Rodziców:

53 9430 0006 0000 1469 2000 0001

 

Plan lekcji

E-dziennik

Logowanie Office

Logowanie do Chmury Microsoft Office (365):

http://portal.office.com

Mam problem z MS Teams (zobacz pomoc)

Zdjęcia

photo gallery

Otwórz menu

Drogie dzieci!

Czy wiecie, że …

 

Maj jest miesiącem szczególnym w historii Polski. 

W pierwszych trzech dniach maja obchodzone są w Polsce trzy ważne święta:

1 maja, który zapisał się jako Międzynarodowe Święto Pracy obchodzone nie tylko w Polsce, ale i na świecie. W tym dniu szczególnie podkreśla się rolę pracy w życiu człowieka. W Polsce jest świętem państwowym od 1950 roku. 

Jak myślicie, dlaczego praca jest tak ważna w życiu każdego człowieka? Czy można byłoby, tak cały dzień leżeć w łóżku i leniuchować, nic nie robić? Co by było, gdyby ludzie nie pracowali?

Przeczytajcie wiersz J. Tuwima i odpowiedzcie na pytanie: Który zawód jest najważniejszy? Czy możemy jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie? 

Wszyscy dla wszystkich

Murarz domy buduje,
Krawiec szyje ubrania,
Ale gdzieżby co uszył,
Gdyby nie miał mieszkania?

A i murarz by przecie
Na robotę nie ruszył,
Gdyby krawiec mu spodni
I fartucha nie uszył.

Piekarz musi mieć buty,
Więc do szewca iść trzeba,
No, a gdyby nie piekarz,
Toby szewc nie miał chleba.

Tak dla wspólnej korzyści
I dla dobra wspólnego
Wszyscy muszą pracować,
Mój maleńki kolego.

Przeprowadźcie wywiad z Waszymi Rodzicami na temat: Dlaczego wybrali swój zawód?

 A Wy, kim chcecie zostać w przyszłości?


2 maja, który ustanowiony został Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. 

Dzień flagi jest jednym z najmłodszych świąt państwowych, dlatego tym bardziej powinno się go propagować i jak najwięcej o nim mówić, przecież w każdym z nas bije biało-czerwone serce.

Kolory flagi polskiej towarzyszą nierozerwalnie dziejom historycznym naszego narodu, a są nimi czerwień – symbolizująca przelaną krew w walce w obronie kraju oraz biel – symbolizująca wartości duchowe, czystość i niepokalanie. 

Przypomnijcie sobie rymowankę (fragment wiersza „Barwy ojczyste”) z wykorzystaniem białej i czerwonej kartki.

Czerwień to miłość,
biel serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.

Spróbujcie wykonać mini flagę z papieru.
https://www.youtube.com/watch?v=PEZT9Ls2T0E


Kreatywne pomysły na wykonanie flagi narodowej, m.in.:
a) z nakrętek po butelkach,
b) z liczmanów,
c) z rolek po papierze toaletowym.
https://dzieciakiwdomu.pl/2013/11/flaga-czesc-3.html

Kreatywne zabawy i prace plastyczne związane z naszymi barwami narodowymi, m.in.:
a) zabawa sensoryczna biało-czerwonym ryżem
https://dzieciakiwdomu.pl/2013/11/flaga-polski-zabawa-dla-dzieci-kolorowy-ryz.html
b) wypełnianie konturu Polski papierem kolorowym lub biało-czerwonymi kulkami z bibuły
kontur Polski (różne wersje szablonów) – karty do druku
https://dzieciakiwdomu.pl/2013/11/flaga-czesc-3.html


3 maja to rocznica uchwalenia Konstytucji RP. Autorami Konstytucji 3 maja byli Król Stanisław August Poniatowski, Ignacy PotockiiHugo Kołłątaj. Święto Konstytucji 3 Maja ustanowione zostało w 1919 roku, gdy Polska odzyskała niepodległość. Obchodzone jest w ramach upamiętnienia uchwalenia Konstytucji w 1791 roku. Była to pierwsza w Europie i druga na świecie ustawa regulująca ustrój prawny państwa.

Posłuchaj:

Mazurek 3 maja

https://www.youtube.com/watch?v=QkopQp9Z5Ic&ab_channel=PolskiPatriotaND

Piosenka małego patrioty

https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo&ab_channel=BajeczkiPioseneczki

Ciekawe pomysły na wykonanie kotylionów:
a) kotylion z bibuły
https://www.youtube.com/watch?v=K0TssmPiYcM
b) kotylion z papieru
https://www.youtube.com/watch?v=sMSephIxvp0
c) kotylion ze wstążki
https://www.youtube.com/watch?v=jvaYSLccLqw

„Pod polskim niebem” – w oparciu o przedstawione utwory, spróbujcie wykonać wiosenny pejzaż naszej Ojczyzny.

Nasza ziemia jest piękna

Nasza ziemia jest piękna
i najbliższa,
bo nasza.
Dobra jak oczy matki,
kiedy patrzą na nas.

Tu rośniemy,
tu co dzień
nas zabawa zaprasza.
Tutaj budzi nas słońce,
nasze słońce
z rana...

Nasza ziemia nas karmi,
daje nam złote ziarno,
wiosną błękit
i kwiaty,
latem słodkie wiśnie.

Więc kochajmy tę ziemię -
i piaszczystą,
i czarną.
Zasypiamy spokojnie,
kiedy gwiazda błyśnie.

Piękna jest nasza ziemia
Piękna jest nasza ziemia,
Przejrzysty nad nią błękit.
Piękna jest nasza mowa
I pieśni i piosenki.

Piękna jest nasza Wisła

Od gór dalekich do morza.
Piękne są nasze dęby,
Topola, sosna, brzoza.

Piękny jest Biały Orzeł.
Piękna jest biel i czerwień.
Piękna nasza Ojczyzno
Kochać będziemy cię wiernie.
                                 Cz. Janczarski 

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&ab_channel=Niezwyk%C5%82eLekcjeRytmiki


A teraz coś dla ciała i dla ducha :-)

Po wysiłku umysłowym czas na odrobinę ruchu. Na pewno macie niespożyte ilości energii, która potrzebuje ujścia. Dobrym pomysłem będzie zabawa w: 

„ Tor przeszkód ‘’

Ustaw przeszkody w taki sposób, abyś musiał dobrze nagimnastykować się, żeby przedostać się na drugi koniec pokoju lub wielu pomieszczeń w domu. Wspólnie z rodzicami tworzymy tor z przeszkodami. Prosimy rodziców nie tylko o pomoc w jego konstrukcji, ale też czuwanie nad bezpieczeństwem dzieci. Nasz tor składa się z kilku etapów. Przemierzając go liczymy czas na stoperze. Zabawa na czas jest zdecydowanie ciekawsza.
Etap 1: Na dywanie rozkładamy kilka złożonych ręczników. Zadanie polega na przebiegnięciu w taki sposób, aby stopy stawiać tylko na tych ręcznikach. Możecie też użyć kartek, maskotek cokolwiek, co podsunie Wam wyobraźnia, a na czym da się postawić nogę.
Etap 2: Wspinaczka. Możemy wspinać się na puf. Jeśli nie macie możecie rozłożyć poduszki i kołdrę i przykryć je kocem. ( może być mała drabinka domowa, jaką ma mama lub tato ).
Etap3: Slalom. Ustawiamy kilka pustych butelek plastikowych. Zadanie polega na przebiegnięciu slalomem po tej trasie. Zamiast butelek możecie użyć np. maskotek lub innych bezpiecznych przedmiotów. Slalom pomiędzy plastikowymi butelkami możecie pokonywać na czworaka , tyłem lub wymyślcie coś innego.
Etap 4: Czołganie. Do tego etapu możecie wykorzystać tunel ( taki z Ikei), ale zamiast niego możecie zbudować z krzeseł nakrytych kocem specjalny tunel do czołgania się. Z pewnością nadaje się także duże kartonowe pudełko – można wejść jedną stroną i wyjść drugą.
Etap 5: Kolejne zadanie to wejście na krzesełko i zeskoczenie z niego.
Etap 6: Rzucanie do celu. Stajecie na specjalnie wyznaczonym miejscu ( może to być kawałek sznurka) i próbujecie wrzucić balon do postawionej przed nim miski. Zamiast balonów można wykorzystać piłeczki, lub inne małe przedmioty.
Prowadzący zabawę odnotowuje czas wykonania wszystkich zadań, wygrywa ten, kto osiągnął najlepszy czas!

„Teatr cieni”

Teatrzyk cieni to pomysł na zabawę prostą, miłą i przede wszystkim wspólną z całą rodziną. Możecie się sprawdzić w roli aktorów i być może zasłużyć na Oscara. W domu zawsze znajdą się jakieś pudełka, tekturki i to właśnie one posłużą Wam za bazę do Waszego teatrzyku. Potem wymyślcie własny scenariusz lub scenariusz do znanej bajki. Wieczorem zgaście światło, włączcie małą lampkę lub latarkę i dajcie upust swojej wyobraźni. W pewnej odległości od latarki ustawiamy cienkie prześcieradło. Wieszamy je między stojakami. Postacie bohaterów, mocowane na patyczkach, poruszamy tuż przy materiale. Do zrobienia teatrzyku cieni możesz wykorzystać małe gumowe zwierzątka, możesz je wyciąć z papieru, to tak naprawdę nie ma większego znaczenia. Rysujemy zwierzaki, drzewa itd. Wycinamy je z grubego papieru i do każdego wycinamy też z kartonu taki trapez, dzięki któremu wasze zwierzaki będą stały. Nacinamy mały trapez do połowy i na tyle samo nacinamy drzewo czy zwierzątko, wkładamy w siebie te dwie części, Zamiast tego można dokleić z tyłu wykałaczkę i wbić w korek z plasteliną albo po prostu przesuwać tymi zwierzakami na patykach.
Gdy wszystko gotowe, zaczynamy np. tak „ Pewnego dnia mała pszczółka …
Gwarantowana super zabawa, lepsza niż telewizja bez dwóch zdań!
Do stworzenia teatru możesz też wykorzystać:
- karton np. po butach
-papier śniadaniowy (lub papier do pieczenia)
-zwierzątka np. Duplo lub inne plastikowe
-postacie ( można narysować lub wydrukować z Internetu)
-latarka
W kartonie po butach zrób otwór. Dziurę obklej z dwóch stron papierem śniadaniowym, pakowym, dekoracyjnym. Udekoruj teatr według własnego pomysłu.

 „Mówiąca piłka"

Do zabawy potrzebna będzie piłka, taśma samoprzylepna, marker. Na piłkę naklej paski taśmy.
Na każdym pasku napisz markerem inną zasadę rzucania i łapania piłki: „Rzuć kucając”,  „Rzuć siedząc”, „Rzuć po uprzednim podskoku w górę” – możesz wymyśleć różne kombinacje.

Dzieci stają w kole. Gdy pierwszy gracz łapie piłkę musi patrzeć na słowa pod lub najbliżej prawej dłoni. Musi rzucić piłkę tak, jak to zostało opisane na taśmie – drugi gracz ma zaś spróbować złapać ją w ten sam sposób. Następnie patrzy na słowa pod swoją prawą ręką… i gra się toczy.

„Głupi Jaś”  

Dwie osoby stojące naprzeciw siebie rzucają do siebie balon. Trzecia osoba ustawia się twarzą do rzucającego i próbuje przechwycić balon. Może to zrobić wtedy, gdy rzut będzie niecelny i balon upadnie, lub gdy, podskakując wysoko, złapie go. Kiedy „głupi Jaś” przechwyci balon, zamienia się miejscem z osobą, które właśnie rzucała.

„Za łokcie” 

Dzieci stoją tyłem do siebie, ramiona mają złączone w łokciach. Usiłują przeciągnąć partnera na swoją stronę.

„Latające dywany”

Uczestnicy zabawy siadają na ręczniczku lub małym kocu i przemieszczają się po wyznaczonej trasie używając tylko siły rąk i ślizgając się po podłodze na kocu – zabawę można przeprowadzić w formie berka.

“Raz i dwa, raz i dwa, każdy robi to, co ja” 

 Osoba prowadząca po wypowiedzeniu tego hasła prezentuje ćwiczenie dla reszty uczestników.

„Taka mała micitanka”

Taka mała micitanka mi się spodobała (dzieci pokazują dłońmi coś małego)
Pióro takie duże miała, sama taka mała (dzieci pokazują coś dużego, a potem małego)
Taka mała, taakie pióro, taakie pióro, taka mała (dzieci pokazują coś małego, coś dużego i tak naprzemiennie)
Taka mała, taakie pióro, taakie pióro, taka mała.
(wierszyk mówimy coraz szybciej)

 

Życzymy radosnej zabawy i wspaniałych wyników !

Jeśli macie ciekawe pomysły, uwagi, z którymi chcielibyście podzielić się z nami, lub chcielibyście porozmawiać o zaistniałej sytuacji, a może potrzebujecie wsparcia – napiszcie do nas na podany adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nauczyciele świetlicy: R. Czernecka- Skrok, A. Janiec, R. Maj, M. Trafidło, I. Żurawska, I. Sajdak

Ostatnie wydarzenia