Strona główna

O szkole

Dla Rodzica

Dla Ucznia

Dla Nauczyciela

Nabór 2024/2025

RODO

BIP

Nauka zdalna

EPUAP

FB - PSP7

Dostępna Szkoła

Jadłospis

FB - Biblioteka Szkolna

Klub Szkół

Aktywna tablica

Laboratoria Przyszłości

Szkoła Promująca Zdrowie

Nauka zdalna

Skontaktuj się z nami

Publiczna Szkoła Podstawowa

z Oddziałami Integracyjnymi nr 7

im. Mikołaja Kopernika 

ul. Okulickiego 14
37-450 Stalowa Wola


+48 15 842 04 88

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


NIP: 8651427241
REGON: 000837465 
KRS: 0000145905

Nr konta bankowego do wpłat za obiady, duplikaty:

80 1020 4913 0000 9802 0117 6981

Nr konta Rada Rodziców:

53 9430 0006 0000 1469 2000 0001

 

Plan lekcji

E-dziennik

Logowanie Office

Logowanie do Chmury Microsoft Office (365):

http://portal.office.com

Mam problem z MS Teams (zobacz pomoc)

Zdjęcia

photo gallery

Otwórz menu

ZABAWY RUCHOWE W DOMU

 

  1. Wyścig żółwi

Zabawa, przy której jest sporo śmiechu, a dzieciaki lubią ją powtarzać i bić swoje rekordy. Nazwa może bardziej Wam się skojarzyć z grą planszową, ale tym razem to nie to! Pamiętacie ze szkolnych zajęć gimnastycznych woreczki z grochem? Będziecie ich potrzebowali! Bardzo łatwo je uszyć, ale jeśli jednak z igłą i nitką Wam nie po drodze, wsypcie groch lub kaszę do woreczka na mrożonki. A teraz reguły gry! Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci w pozycji na czworaka (mama czy tata również mogą). Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka. Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi. Gdy woreczek spadnie zaznaczamy od miejsca dokąd żółw dotarł. Dzieciaki lubią poprawiać swój rekord i próbować dojść za każdym razem dalej. I tak zabawa może trwać naprawdę długo.

  1. Przeprawa przez rzekę

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny „level” do przejścia w grze.

  1. Butelkowy slalom

Uważacie, że poruszanie się slalomem jest łatwe? To spróbujcie to zrobić z zawiązanymi oczami! Ta zabawa poprawia koncentrację, ćwiczy zapamiętywanie i koordynację ruchową. Gdy już popisałam się mądrymi słowami, opowiem Wam na czym polega! Zaczynacie od rozstawienia dwóch butelek po pokoju. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujecie mu oczy. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki.

CHRONIMY ŚRODOWISKO

1.Zapraszamy rodziców i dzieci oddziałów przedszkolnych do wspólnej zabawy teatralnej,
w której każdy może wybrać sobie rolę i odegrać scenkę o tematyce ekologicznej.

„Krasnal” : Dorota Gellner
Występują: Krasnal, Dziecko I, Dziecko II

Krasnal(pochylony nad otwartą walizką):  Zapakuję powolutku… Zapakuję powolutku…
Dzieci: Co takiego, krasnoludku?
Krasnal:  Zapakuje do walizki wszystkie czapki, buty wszystkie, zapasową siwą brodę
i wyruszam zaraz w drogę. Podnosi walizkę i chcę odejść, ale Dziecko I go zatrzymuje
Dziecko I: Ale dokąd ? I dlaczego? Czyżby stało się coś złego?
Krasnal:A dlatego, moje dzieci, że za dużo w lesie śmieci!    Pokazuje   Tu papierki,
tam obierki, tam rozbite szkła….  Aż się sarna skaleczyła, kiedy dróżką szła.
Dzieci (rozglądają się) : Tu papierki, tam obierki, w trawie puszek stos.
Krasnal: Jak się kiedyś przewróciłem, to rozbiłem nos! Przewraca się na podłogę.
Dziecko II: Oj, krasnalu! Nie narzekaj ! Siądź pod grzybem i poczekaj!
Dzieci (razem) : Tu maliny, tam jeżyny, coś na pewno wymyślimy.
Dziecko I:  Bo co będzie, gdy znikną krasnale? Zamieszkają tam, gdzie nas nie ma?
Gdy zabiorą spod muchomorów swoje małe sny i marzenia?
Dziecko II: Bo co będzie, gdy zgasną po kątach- jak płomyki – czapeczki czerwone?
I gdy w książce zamiast krasnala zobaczymy pustą, białą stronę?

  1. Teraz posłuchajcie piosenki pod tytułem „Duszki, duszki” słowa - Dorota Gellner,
    muzyka - Aleksander Pałac.  

„Duszki, duszki”

I. Żyją w lesie małe duszki, które czyszczą leśne dróżki.
Maja miotły i szufelki i do pracy zapał wielki.
Ref.: Duszki, duszki, duszki leśne wstają co dzień bardzo wcześnie i ziewają
raz po raz zaczynają sprzątać las.
II. Piorą liście myją szyszki, aż dokoła wszystko błyszczy.
Muchomorom piorą groszki, bo te duszki to czyścioszki.
Ref.: Duszki, duszki, duszki leśne wstają co dzień bardzo wcześnie i ziewają
raz po raz zaczynają sprzątać las.
III. Gdy ktoś czasem w lesie śmieci, zaraz duszek za nim leci. Zaraz siada mu na ręce,
grzecznie prosi: - Nie śmieć więcej!

Źródło: YouTube

„ Duszki – dobroduszki” – zabawa naśladowcza. Podczas słuchania dzieci siedzą wygodnie
i wykonują dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami i głową. Realizują rytm piosenki – klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm np. na woreczkach.

  1. „Ekoludek” – praca plastyczno- techniczna. Możecie wykonać Ekoloudka wykorzystując  materiały takie jak: makulatura, pojemniki, kartony, pudełka. Materiały możecie połączyć za pomocą sznurka, taśmy klejącej, kleju lub zszywacza.
  2. Chętne dzieci mogą wykonać ćwiczenia w „Tropicielach - Karty 3”; tematy „ Chronimy środowisko” – 27 i 28, „Praca rolnika”- 26.

W „Tropicielach – Piszę i liczę” od strony 52, 53,54, 55 oraz od strony 60 do 61. 



Izabella Madej i Beata Niemczyk 

Ostatnie wydarzenia